måndag, december 24, 2007

GOD JUL TILL ER ALLA


Julaftonsmorgonen har infunnit sig och efter några hektiska dagar med en sjul Hilma hemma hela veckan som ställde till det i mammans planering, ja så blev jag klar med allt tillslut.


Tänk hur man stressar sönder´sig fast man bestämt sig för att inte göra det.



Men nu njuter jag. Tittar på barnen som är så spända att de inte kan stå still utan står och hoppar jämfota brevid granen. Och pussar på gubben så snart jag går förbi för att sprida lite julkärlek. Glömde ju i stressen att köpa en mistel, så jag bestämde mig för att pussas extra mycket överallt i stället:-)



Nu ska vi äta julgröt och invänta Nutte & Farfar som kommer och fikar. Sedan börjar den långa väntan på att få öppna alla sina julklappar. Själv längtar jag till annadag jul när jag törs släpa fram mina pysselsaker igen;-)





Vill ge er alla en varsin julros nu denna julafton. Tackar för att ni kommer hit och besöker mig och jag lovar att jag ska försöka bli lite bätre på att uppdatera min blogg nu efter jul.


























Julgranen klädde jag och Arvid i gårkväll, och i morse vaknade Arvid så ledsen. HAn trodde att granen och julklapparna var borta för det hade de varit i hans dröm. Hemska dröm:-) men som tur var så var det bara en dröm!



Granen är klädd i enbart guld och vitt, det blev så fint. Längtar dock efter ett större hus så att jag kan ha en stor kungsgran så att det blir ännu mysigare.






































I onsdags ringde Lisa och sa åt mig att gå ut och fotografera lite för det var så vackert. Nej jag hinner inte sa jag. Men det gör man ju om man bara vill kom jag på. Och medans jag hämtade in posten han jag med en del. Men ljuset var inte det bästa då solen hunnit ner för mycket, och jag hade inte riktigt tid att mecka med slutartider mm. Men några bra bilder blev det, bl.a. denna härliga frostiga tomte.














































Till sist en GODJUL till er alla med ett julkort till er alla!




Kramar Anna-Lena





























4 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul till er hela familjen! Hoppas ni haft en mysig dag och får en fortsatt mysig kväll.

Din frostiga tomte är döläcker!

Anonym sa...

God Jul Anna-Lena! Hoppas att du och familjen haft en skön dag, med god mat och roliga klappar. Cool tomte och fina rosor :)

Kram y.

Anonym sa...

Hoppas att ni har haft en god jul! Härlig bild på den frostiga tomten! Här i Göteborg kan vi inte ens stava till frost och minusgrader - det har varit regn, rusk och blåst i flera dagar nu ... Gott Nytt År!

Cattis sa...

Passar på att låna datorn hos en kompis och smiter in till dig för att önska dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!!

Många Kramar från Cattis med familj!