onsdag, maj 28, 2008

Sommar, sommar, sommar

Äntligen verkar det som om värmen har kommit. Igår var jag på min årliga blominköpar tur till Torsångs handelsträdgård. Så underbart det är där, och så mycket fint!

Har planterat ut nästan allt igår, men sparat lite som jag lovat at barnen skulle få hjälpa till med idag när de kommer hem.

Sedan måste vi gräva en grop på lämpligt ställe i trädgården för på fredag kommer vårat äppelträd som vi beställt hos Millamollis i Tällberg. Jag hade bestämt mig för ett Transperant Blanch, älskar det som äååelmos träd, men det var tyvärr slut men det kommer i höst i stället.

Sedan har vi beställt ett äpple som ska komm alite senare, men vad det hette kommer jag inte ihåg.

Har jag tur får jag dessutom ett Rosenmandelträd på fredag med. Ett helt underbart träd som tyvärr har blommat över nu antagligen men det blommar med rosa rosenlikanand eblommor i klasar så underbart sött.

Så det blir några underbara dagar i trädgården, och det är ju tur att det har lovats vacker väder denna veckan och riktigt varm med:-)

ANnars har jag lyckats fotat av vad jag pysslade med förra veckan. Lite nya LO:er och ett nytt kort. Har två till som jag måste fota med men inte hunnit...

Här är sötungen som älskar godis och har snott After Eight i skåpet:-)

Martin fyllde 15 i måndags och då lekte jag lite utan stämplar för ovanlighetens skull.

Historian bakom detta kortet är underbart. Arvid och VErner kom och ropade på mig en dag då de skulle ut och köra fyrhjuling. De hade ställt upp fyrhjulingarna brevid varandra och satt sig på och ville att jag skulle ta ett fint kort så att jag skulle kunna scrappa det sedan;-)
Skadade redan...


Kan inte fatta at det redan gått ett år. Han är nu 5 år och fotona från hans dag har blivit liggande trots att jag älskar dem så. Han ser så god ut att jag vill ge honom en stor kram, min lilla älskade Venne Putt!


Detaljer

Nej nu ska jag åka till Rättvik och fixa ögondroppar åt Arvid som är alergisk. Och sedan fika hos C & lilla S. Skoj, skoj sedan får jag hem och gräva.
Kramis Anna-Lena















Inga kommentarer: