tisdag, december 09, 2008

Ligger helt däckad

JA du det var länge sedan jag var så här sjuk. Det hela tog om rejält i går och idag har jag legat och skakat i feber hela dagen.

Provtagningen på Vårdcentralen visade på Streptokocker, vilket vi misstänkte då detta härjar just nu i Tällberg. Det kan vara Scharlakansfeber och det känns misstänkt likt då jag haft det en gång tidigare.

HAr sovit från 20:00 i går kväll till 06-30 i morse, med avbrott 23-30 för mera panodil/magnecyl.

Sedan efter 8 somnade jag om till 9:30 igen och tog mig till sofan i vardagsrummet och där låg jag tills jag var tvungen att hämta ungarna på dagis vid tre tiden.

Fryser och skakar och väntar på att Kåvepeninet ska värka någon gång. Säger bara fy FAN!

Är dock glad att Håkan var hemma.

Nu ska jag koka te och förpassa mig till soffan igen. Är till och med så sjuk att jag inte ens orkar läsa i Scraptidningarna;-) Då är man sjuk *fniss*

Kram Sjuklingen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare du måste vara riktigt sjuk!!! Ta en rejäl whiskey och gurgla bort baciluskerna och dyk ner i soffan med nya scrapbooking trends om inte det blir bättre så tar du två 6 or whiskey och creating keepsake. Om inte det hjälper så kommer jag med en riktig hästkur jag tror Lisa har några nya härliga stämplar och jag tar med en stor påse praliner och en flaska glögg och varenda scraptidning jag kan hitta. Du får inte vara sjuk nu. Kram doktor Mia

Anonym sa...

Stackare!! Se nu till att bädda ner dig ordentligt så att du blir frisk snart!!!

Anonym sa...

Stackars dig, låter inte alls bra det där. Hoppas att penicillinet verkar snart så du åtminstone orkar sitta uppe en stund.
Krya på dig!
♥Kram♥