måndag, juli 13, 2009

Illamående, fy fasen!

JA jag hade tänkt vänta några veckor till men det var redan så många som visste nu så jag måste bara få klaga av mig....

Jag har en liten bebis i min mage:-) Och jag har under mina tidigare graviditeter mått riktigt bra, bara lite lite illamående ibland. Senaste dagarna har jag mått illa, en hel del. Och idag kräkts HELA dagen. Jag är helt slut!!!

Hur klara ni av det ni som kräkts genom halva graviditeterna och gjort om det igen???? JAg håller på att ge upp idag:-(

Men nu har jag fått i mig lite potatismos och ska nu krypa isäng med barnen och se om lite sömn kan hjälpa.

Ja nu vet ni varför jag synts till så dåligt här på bloggen;-)

Kram

3 kommentarer:

Åsa aká Scraphorse sa...

ETT STORT JÄTTEGRATTIS!! (även om det illamåendets stund kanske inte känns riktigt så hi, hi ;0) ) Hoppas vi ses snart så du kan få stora kramen!
Själv fick jag åksjukepiller på recept när jag mådde illa, men det gjorde bara saken 8 ggr värre, så tyvärr är det inget att rekomendera. Jag tror faktiskt vila är bästa medicinen! Även om det kanske inte är så lätt med tre små i familjen... ;0)
Kram Åsa

Cicci sa...

Superduper stort GRATTIS!
Wow sååå roligt. (trots illamående)
Hade en kompis vars mamma mådde illa hela graviditeten tre gånger. Hon berättade ofta att hon pratade med babyn för att stå ut. Dessutom tog hon en skorpa och lite cola innan hon ens gick ur sängen, det hhjälpte i alla fall lite.
Kramiz

Jenny J sa...

GRATTIS!! Vad kul. Hoppas illamåendet ger med sig snart så att du kan njuta av graviditeten.

Kramar