måndag, mars 17, 2014

Bloggar pappersdocka hos Engströms idag

På mässan i Avesta förra helgen blev jag handlöst förälskad i dessa ljuvliga pappersdockor, som du stämplar och sedan stansar ut med medföljande dies. De är så ljuvliga!

Här är mitt första försök med denna, och det blev en tag.





Själva dockan, håret och hunden stämplade jag och målade innan jag stansade ut dem. Klänningen och skorna stämplade jag på ett mönstrat papper innan jag stansade ut dem. Bakom dockan dinns det ven med en bit kartong som jag embossade med en embossingfolder, målade med svart gesso och gnuggade in med lite rostpulver.

Material:

Prima Julie Nutting, Paper doll diecut
Papper: Prima 6x6 block Something Blue
Prima Tagpack Hancock Park
Original rust/Rostpulver
Cheery Lynn design dies: Pretty Bow set


Hoppas att ni fåe en underbar pysselvecka.

Kram Anna-Lena aka Hönan

Inga kommentarer: