tisdag, oktober 31, 2006

Jag ser det snöar, jag ser det snöar!!!!!!














JA i morse vaknade jag till iv med två glada gossar som ville ut i snön. ENda problemet var att mamma inte fattat att vintern är på väg så det var att bege sig upp på vinden för att hämta ner vinter kläderna.

Snön har vräkt ner hela dagen och det är iktigt ruskigt ute. Våran pressening som sitter under pilträdet ja den brakade ner av all tyngd i morse, och vi har väl ca 2 dm snö nu, då ska ni veta att vi bor vid Siljans stand så en bit uppåt är det säkert mycket mer.

Mitt i snön kom posten. HAn hade med sig paket till Hilma från Abisko, en hel kartong full med kläder efter Sys. Hilma var glatt med och letade igenom kartongen och det var så mycket fina kläder. Och en var vi ju tvungen att prova på en gång.

En alldeles egen prinsessklänning! Hon såg så stolt ut och stortrivdes verkligen med den på! Det mesta av de fina kläderna åkte upp på vinden, då de var en aningen för stora, men tänk vad mycket fint vi nu har att ta fram om ett år och två.






Prinsessan Hilma!













Sedan var det ett paket med oxå... en alldeles egen Barbi. Det är i alla fall en riktig tjej hon bar och klappade på kartongen en lång stund men sedan satt vi undan den, dels för att det var lite mycket små delar men oxå för att hon inte skulle ha sönder den, den var ju så vacker. Men jag tror nog att storebror bra gärna skulle ha haft en han var då allt bra besviken på att haninte fick öppna den.







Nu ska jag gå och ta den ena och slå den andra känns det som... nej skämt och sido vet inte varför detta väder inte medför att barnen kan bli glada och snälla, just nu bara skriker de och bråkar.

Blir tidig kväll ikväll.

Kram Anna-Lena

Inga kommentarer: