torsdag, mars 01, 2007

* TYST * ALLA SOVER JIHAAA

Livet som gräsänka fortsätter. Och jag måste säga att jag är hiskeligt ovan!!! Jag är så bortskämd så, min älskade make och Tupp gör i vanliga fall ALLT detta för mig:

* Går upp klockan 05-06 när Hilma vill ha sin morgonflaska med välling.
- Nu måste jag släpa mig upp för att göra det efter att ha hört henne skrika ett tag och jag inser att nu har hon nog lessnat och jag kan inte längre skylla på att jag inte hör henne.


* Går därefter upp och gör en eld så att det sk avara varmt när jag kommer upp.
- Nu sätter jag i stället på mig ordentligt med kläder på en gång innan jag vågar mig upp, för att sedangöra en eld.

* Hämtar tidningen.
- Nu hämtar jag in den samtidigt med posten.

* Går upp med Verner, om han inte redan har klivit upp för att elda.
- Efter Hilmas morgonmål så har jag somnat om och springer nu skyndsamt upp i det kalla huset, sätter på Bilar filmen och slänger åt Venne en filt och en flaska Välling.

* Värmer min tekopp.
-Jag gör min egna frukost.

* Kör barnen till dagis.
-Klär på hela högen inklusive Hilma och mig själv, bråkar med Vildarna hela vägen om att maninte behöver tävla om varenda moment påväg till dagis. Och sedan har jag en dust med Verner som helt plötsligt inte vill vara på dagis utan hemma med mamma.

* Ser till att det altid finns fulla korgar med ved inne.
- Skickar ut barnen för att bära in ved:-)

* Håller mig sällskap vid 11 kaffet.
- Ja Hilma gillar ju att fika men det börjar bli lite tråkigt att ingen svarar tillbaka med några vettiga komentarer när man fikar

* Ringer från stugan flera gånger varje dag när han sitter och studerar.
- Ringer nu förhoppningsvis varjekväll och de samtalen går alldeles för fort då det är dyrt att ringa på mobilen från Norge *snyft*

* Skottar en enormt stor gårdsplan där det finns utrymme för halva byn att parkera om de känner för det.
- Ja men skotta det är väl bara att köra fram och tllbaka med bilen några gånger så plattar man ner det hela, ja sedan går det ju att idka lite mera barnarbet, UT OCH SKOTTA NU UNGAR!!!!

* Hjälper mig att lägga barnen.
- Ja här har jag arbetat fram den perfekta planen. De två minsta Vildarna åker i säng mellan 18-19. Det gäller bara att se till at de inte sover middag, då är de lagomt trötta och mamman får en hyffsad lugn kväll, förutom Stor Vilden, men han vill ju gärna pyssla så det går gansk bra.

Ja så ser livet ut idet Blomkvistska hemmet just nu! FADERN är väldigt saknad! Jag vet jag är bortskämd! HAn är guldvärd och jag saknar honom jätte mycket!!!

Puss älskling Älskar dig så!

Men till det positiva jag får mycket pysslat, för det är det jag roar mig med nu på kvällarna när jag inte bhöver klia han på ryggen hela tiden:-)


HAr dock inget jag kan visa just nu för det är en present som jag jobbar på , men det kommer!

Kan dock visa denna LO på Arvid som jag gjorde på Vänerträffen i helgen som gick. Det är efter förra veckans skiss på Swe scrapbook.







Nu ska jag sätta mig och göra lite kort, har så mycket kort inspiration just nu. Och i morgon kommer det förhoppningsvis lite rolig post! JAg vet nämligen att det är något STORT och skoj på G! Ni får se i helgen!!!





Kram Anna-Lena

Inga kommentarer: