tisdag, oktober 02, 2007

Pippi Långstrump


Min underbara lilla Pippi. Detta är en bild från augusti då vi för fullt hade toffs träning. Den har gett utdelning! Det går nästan bra att ha toffs, ibland kan det till och med hända att de sitter kvar efter en dag på dagis.


Mamman är lycklig!


Hilma har just lärt sig titta på TV. EFter några veckors intensivt Teletubbies tittande har hon hittat Pippi.


Då kommer hon och säger med huvet så härligt på sned.

- Mammma tiittaa Pippi Lånk komme ja.


Och man kan inte annat än ge henne en puss på den goa kinden och göra som hon säger. Sedan så hör man henne lyckligt sjunga Hä tomme Pippi lånk komme ja, hoppsan sa.


Nu ska mamman sova. Godnatt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh gud så söt hon är, jag förstår att du är lycklig.
Va mysigt du kommer att ha det framöver, med alla håruppsättningar du får testa.
Det var så roligt när Lillemor var liten, och jag fick greja med hennes hår, det var flätor, tofsar, älgöron (hennes namn på tofsar som vi inte drog ut), inbakad fläta och gud vet vad, det saknar jag.
Jag hoppas att mina "lånebarns" nya syskon blir en tjej, så att jag får fixa hår igen.

Kram

Christine sa...

=) Såå söt!!!

Anonym sa...

Åååhh...vilken sötnos!!! Och vilket härligt kort att scrappa!

Undrar när min Melvin ska börja prata... säger bara mamma pappa tata och päppläp.. ;o)

Kramis!