onsdag, september 16, 2009

Sixten Blixten

Idag har jag varit hos farbror Doktorn (Eller ja farbror, han är vrål SNYGG och i min ålder inge pinsamt alls, gynläkare borde inte få vara så snygga!!!) i Falun på återbesök efter missfallet.

Det gjordes en obduktion på våran lille bebis och det var mest därför jag var där. Och jag har sovit så dålig innan detta besök, var så orolig för vad som kunde ha hittats.

Men det var inga fel, inga på bebis och inga på mig! Ett svar jag var lite rädd för men som konstigt nog kändes helt ok när jag fick.

Lilla bebis var en liten Gosse, som Hilma sagt hela tiden. Hon kallde ganska snabbt magen för Sixten Blixten och nog kom han som blixten allt. Barnen tyckte det var så skönt att veta att det var en pojk och frågade mycket om allt. Känns skönt att prata med dem och förklara deras lite udda frågor ibland.

Så nu ska jag krypa till sängs och sova för det behövs.

Kram Anna-Lena

2 kommentarer:

Sara-SaGam sa...

Visste inget innan alldeles nyss. Nu har jag läst allt och sänder dig så klart en väldigt varm tanke och kram.

Cattis sa...

Sänder även här tankar och en stor Kram!

En vän till mig förlorade också sitt barn i den veckan. Allt kom tillbaks när jag läste om det här. Hon var i V 17. För hennes del var att dom upptäckte det när dom inte hörde några hjärtljud när dom var på första ultraljudet. Hemskt!Det här var för ett och ett halvt år sen. Nu har dom en liten flicka som är 6 månader. =)