fredag, juli 25, 2008

En grusgrop

Här är det VARM! Och precis som min icke värmetåliga make sa så kommer värmen SÄKERT när vi ska till med sulan till huset... mycket riktigt. JA så här ser det nu ut på baksidan av vårat hus. längst till vänster kan man se några rör/pinnar som sticker upp, röret är mitt avlopp i pysselrummet:-)
Fast vi håller oss ur vägen så mycket vi kan, ja det gäller ju att serva med fika och mat men mellan dessa tider så ligger vi nere vid sjön.

Och ungarna stor trivs, även om inte vatten temperaturen inte är mer än strax över 20 grader. Men till och med jag kom i vattnet flera gånger i går. Och lilla sjöjungfrum nedan här hon har nog chockat oss alla med sina färdigheter i vattet. Hon är inte rädd alls.
Men nu ska jag dela ut ungarna till diverse barnvakter så att jag kan åka till naprapaten i Rättvik. Bar ju Verner in på akuten och lyckades ju då så klart vrida till ryggen så jag knappt kan gå eller ja nått utan att det gör ont, man får väl skylla sig själv eftersom han ändock väger 22 kg, men i dessa lägen tänker man ju inte. Så jag ser riktigt fram emot detta besök.
Ha en skön dag i solen och glöm inte bort att smörja er med solskyddskräm eller sitt i skuggan. Det lärde jag mig i går;-)
Kram Anna-Lena

1 kommentar:

Cicci sa...

Så skönt att det går framåt med bygget trots olidlig värme, jag vet vi rustar också.
Härligt med eget scraprum.=0)
Hoppas att du får hjälp av naprapaten. Antar att det är bra med lillkillen. Skönt!
Kramiz