torsdag, juli 10, 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Pyssellina och Chalin, och dessa utmaninagr kan vara bra att ha som bas när du scrappar, samt att det är ju skoj att lära käna olika bloggare på detta sätt med:-)

Fem saker som finns på min Att göra-lista idag:
Städa pojkarnas rum
Sortera och rensa ur urväxta kläder åt barnen
Städa min pysselhörna
Fixa litre i växthuset och grönsakslandet
Pyssla :-)

Vad gjorde du för tio år sedan?
JAg och Håkan höll på att renovera och fixa det hus vi presis flyttat till i Sifferbo. Vi hade varit ett par i ett år och planerade för fullt för framtiden:-) JAg jobbade på Wedinsskor i Borlänge, Håkan var elektriker i Sverige.

Ställen jag bott på:

1 Falun 1973-1977

2 Ornäs1977-1992

3 Stocksund, Stockholm 1992-1993

4 Gärdet Stockholm 1993-1994

5 & 6 Täby Stockholm 1994-1995 bor i två olika lägenheter i andra hand, hatar att aldrig veta hur länge man får bo kvat.

7 Ornäs 1996-1997 (flyttade hem till mamma under 9månader, dummaste beslut jag gjort tror jag efter att ha bott ensam i 4 år)

8 Borlänge 1997-1998 Jiihaa egen lägenhet igen träffar Håkan i augusti 97, och han flyttar in efter typ 2 veckor :-)

9 Sifferbo 1998-2005 eget hus vilken känsla

10 Laknäs 2005 -- Förhoppningsvis slut destination, hatar att flytta.

Fem saker jag skulle göra om jag var biljonär:
1. Bygga ut huset på stört med hjälp!!!
2. Starta en jätte Scrapbook kedja med butiker i hela europa
3. Köpa en stor övernattnings lägenhet i Stockholm
4. Köpa skog åt min make så att han har något att leka med;-)
5. Gå ut och shoppa gärnet!


Har sett att flera blivit utmanad redan och jag säger som så, vill ni svara så utmana gärna er själv då jag utmanar alla som vill;-)
Kramen nu ska jag skynda rensa i röran så att jag kan få pyssla snart!
/Anna-Lena

Inga kommentarer: