onsdag, september 17, 2008

Snart är det fullt hus i Hönshuset

Idag är äntligen onsdag. Och Tuppen kommer hem efter 15 dagar i Norge. Det har varit sega veckor efter det att han har varit hemma och ledig hela sommaren, men vi kommer så sakteliga in i våra rutiner igen. Trots en trotsig 3 åring som försöker bestämma det mesta här hemma.

Ja så har vi ju en 7 åring som har det tufft på skolan just nu och som låter det gå ut över oss andra här hemma. Men äntligen så har skolan tagit tag idet och jag hoppas att den förälder som gjort livet surt för honom det senaste halvåret kommer hålla sig borta från skolgården nu. Eller i alla fall på avstånd från min son.

Det finns så många idioter och ibland känner man sig maktlös att man inte kan skydda sitt barn mer. Nu har inte denna personen gjort illa A fysisk men psykiskt då hon står och bevakar sitt eget barn varje morgon och eftermiddag och har riktat alla sin illska och skyllt allt på A. Men nu har i alla fall skolan lovat att ta tag i problemet.


Till lite roligare saker:-)

Har äntligen fotat av lite mera LO:er jag gjort på sistone och några som jag gjorde i sommras till Stellas tävling men som jag mi´ssade att ladda upp där:-( hade för lång tid på mig;-)














Nu ska jag tända lite ljus för att välkomna Tuppen hem. OO vad jag älskar höstmörkret som får en att vilja tända ljus, krypa in och bara mysa. Brasan brinner redan i spisen och väntar på honom.
Kram Anna-Lena



1 kommentar:

Cicci sa...

Vilka härliga LOs. Gillar de fina fotona på dina söta barn.
Usch vad jobbigt att sonen haft så jobbigt. Hoppas verkligen att skolan tar sitt ansvar och reder ut problemet.
Kramiz