tisdag, september 30, 2008

Bygge och lipande ungar

Tackar för alla varama ord och alla mail. Jag mår bra, har bara några riktigt deppiga dagar emellanåt just nu, men jag är på väg upp!

Det gäller att ta vara på det man har runt omkring sig. Och just denna höst njuter jag mer än vad jag någonsin gjort förut av färger och det härliga ljuset som är ute. Samt av att få krypa in och tända ljus om kvällen.

Sedan börjard et hända lite mer med våran "grop", man kan faktiskt förstå att det ska bli ett hus där! Ja så sakteliga går det frammåt!

Vi börjar få kantbalkar på plats och under oktober så ska väl förhoppningsvis gjutningen ske. Sedan täcker vi över allt och tar nya krafter och väntar på våren då det blir till att resa stommen. Men bara med kantbalkarna så känns det mera ombonat *fniss* då kan man ju tänka sig hur det kommer att kännas när väggar och tak är där.


Det som gäller är dock att hålla nyfikna ungar ur vägen så att de får jobba ifred, och det är ju inte alltid lätt..

Men med en kamera och lite lek så går det för det mesta.

Här är våran älskade gosse som för tillfället inte kan se vanligt normal ut på något kort. Älskade Venne Putton.


Sedan busfröt Lumsan Bumsan. SOm även hon älskar att spexa framför kameran. KAn det bero på att mamman alltid ska fota allt som händer??? ;-)


Nu ska jag fortsätta med min Photoshopkurs och sedan blir det Kaffe med älsklingen. Så skönt att ha honom hemma! Fast kan nog erkänna att det är (lite) skönt när han är borta med för då får jag mer ro att pyssla på kvällarna:-)
Kramis Hönan

Inga kommentarer: